Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzeltürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorBozyiğit, Sezen
dc.date.accessioned2019-11-07T09:38:16Z
dc.date.available2019-11-07T09:38:16Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationÖzeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen.(2012).ARAŞTIRMACILARIN PAZARLAMA ALANINA BİLİMSEL KATKILARI: PAZARLAMA KONUSUNDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, 17,55-74.en_US
dc.identifier.isbn9789756993187
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1124
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde pazarlama alanında yapılmış kayıtlı ve ulaşılabilirliği olan lisansüstü tez çalışmalarının genel profilini ortaya çıkarmaktır. YÖK Elektronik Tez Arşivinde yer alan lisansüstü tezler araştırma evrenini oluştururken, örneklem pazarlama bilim dalı olarak belirlenmiştir. Araştırma, 2000 yılı sonrasında pazarlama bilim dalına kayıtlı 243 tezi kapsamakla beraber, bu tezlerin sadece 181 tanesine yazarları tarafından erişim izni verilmiştir. Çalışmaya konu olan toplam 243 tezin, 53 tanesini doktora, 190 tanesini de yüksek lisans tezleri oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmış ve elde edilen bulgular bir durum saptaması olarak sunulmuştur. Doktora tezlerinin (%33) ve yüksek lisans tezlerinin (%25) ağırlıklı olarak tüketici davranışları disiplininden yazıldığı görülmüştür. Doktora tezlerinin % 57’si nitel çalışmayla yürütülürken yüksek lisans tezleri için bu oran % 73 olarak ortaya çıkmıştır. her iki tez türü içinde en çok tercih edilen örnekleme metodu basit tesadüfi iken en çok tercih edilen analiz faktör analizi olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study is designed to reveal a profile of registered and available thesis written in Turkey in the marketing discipline. The sample of the study is selected from to total body of thesis in the YÖK database. Total number of thesis written in marketing discipline after year 2000 is 243 and only 181 of these theses have permission to reach. 53 thesis out of this sample were PhD thesis, the remaining are masters thesis. Content Analysis is utilized in the study and the main findings indicate that most of the thesis (doctoral-%25 and masters-%33) are in the area of Consumer Behavior whereas while quantitative methods are the most popular research venue selected in the 57 % of the doctorate thesis and 73% of the master thesis. The most preferred sampling method is identified as Simple Random Sampling and Factor Analysis is the most frequently used method in these academic works.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama bilim dalıen_US
dc.subjectLisansüstü tezen_US
dc.subjectPostgraduate thesis,en_US
dc.subjectMarketing disciplineen_US
dc.titleAraştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeSCIENTIFIC CONTRIBUTIONS OF MARKETING RESEARCHERS TO THE FIELD: A RESEARCH RELATED TO MARKETING POSTGRADUATE DISSERTATIONSen_US
dc.typeanimationen_US
dc.relation.journal17. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9248-1371en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-0951-3588en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster