Y Kuşağı tüketicilerinin hediye verme güdüleri ile geleneksel ve dijital medyadaki reklamlardan etkilenmeleri arasındaki ilişki
Künye
Özeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen . (January 01, 2015). Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN HEDİYE VERME GÜDÜLERİ ile GELENEKSEL ve DİJİTAL MEDYADAKİ REKLAMLARDAN ETKİLENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. The Journal of Academic Social Sciences, 21, 21, 275.Özet
Bu araştırma, Y kuşağını bugünün pazar ortamında hediye vermeye iten güdüleri ortaya çıkarmak ve bu güdülerin medya araçlarındaki reklamlarla arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Adana ve Mersin’de yaşayan toplam 267 öğrencinin vermiş oldukları cevaplar istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Hediye verme davranışını tetikleyen ifadeler üç boyut altında toplanmış olup bu boyutlar deneyimsellik, zorunluluk ve pratiklik olarak belirlenmiştir. Her bir faktörün dijital ve geleneksel medya araçlarıyla arasındaki ilişki için korelâsyon analizi yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde, dijital medya araçlarının deneyimsellik (haber siteleri, mobil uygulamalar, kullanıcı blogları ve eposta) ve zorunluluk (mobil uygulamalar, özel şirket web siteleri, e-posta) faktörleri arasındaki ilişkilere dayanan hipotezler kısmen kabul edilmiş olup pratiklik faktörü ile olan ilişkiler tamamen reddedilmiştir. Geleneksel medya araçlarıyla deneyimsellik (gazete ve dergi) faktörü ve zorunluluk (dergi) faktörü arasında anlamlı ama zayıf bir ilişki çıkmıştır. Geleneksel medya ve pratiklik faktörü arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. This study aims to carry out the motives that lead Y generation’s gift giving behaviors in today’s marketplace and identify the relationship among these motives and advertising in media tools. Totally, 267 surveys were gathered from students who live in Mersin and Adana. The motivations of gift giving were classified under three dimensions named, experiential, obligated and practical. Correlation analysis was done to determine the relationship of each dimension through traditional and digital media tools. Results show that, hypothesis based on the relationship between the digital media tools and two dimensions (experiential (news sites, mobile applications, user blogs, and email), obligated (mobile applications, custom corporate web sites, e-mail)) are partially accepted, however, the hypothesis based on the relations between practical and media tools were completely rejected. In addition to these results, significant but low relations were identified between experiential (newspaper and magazines) and obligated (magazines) factors; however, there is no significant relation was identified between practical and traditional media tools.