Örgütsel özdeşleşme ile sosyal medya kullanım ve doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Mersin Büyükşehir Belediyesi örneği)
Özet
Sosyal kimlik kuramına göre bireyler, bir grubun üyesi olarak zamanla kimliklerini dahil oldukları grup ile bütünleştirmektedir. Sosyal kimlik kuramını temel alan özdeşleşme kavramı ise bu durumun çalışma grubuna uyarlanması ile oluşmuştur. Örgütsel özdeşleşmenin olabilmesinde örgütsel iletişimin de etkili olduğu düşünülmektedir.Teknolojik gelişmeler ile iletişim farklı bir boyuta taşınmıştır. Kullanıcıların aktif olduğunu, iletişim tercihlerini kendisinin belirlediği kullanımlar ve doyumlar kuramına göre bireyler iletişim araçlarından çeşitli doyumlar elde etmektedir. Bu çalışmada örgütsel özdeşleşme ile sosyal medya kullanımlar ve doyumlar arasındaki ilişki araştırılmıştır. Mersin Büyükşehir Belediyesi çalışanları üzerinde yapılan bu çalışmaya 279 çalışan katılmıştır. Araştırmada Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği ve Sosyal Medya Kullanımlar ve Doyumlar Ölçeği kullanılmıştır. Örgütsel özdeşleşme ile sosyal medya kullanımlar ve doyumlar arasındaki ilişkinin tespit edilmesinde Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda örgütsel özdeşleşme ile sosyal medya kullanımlar ve doyumlar arasında pozitif yönlü orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur. According to social identity theory, as a member of a group, individuals integrate their identities with the group they belong to over time. The concept of identification based on social identity theory was formed by adapting this situation to the working groups. Organizational communication is thought to be effective in order to achieve organizational identification. Technological developments have brought communication to a different dimension. According to the usage and satisfaction theory that the users are active and their communication preferences are determined by the users, individuals get various satisfaction from the communication tools. In this study, the relationship between organizational identification and social media uses and satisfaction was investigated. 279 employees participated in this study on Mersin Metropolitan Municipality employees. Organizational Identification Scale and Social Media Uses and Satisfaction Scale were used in the study. Pearson correlation analysis was used to determine the relationship between organizational identification and social media use and satisfaction. As a result of the analyzes, a significant positive correlation was found between organizational identification and social media usage and satisfaction.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]