Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçıntaş, Deniz
dc.contributor.authorKurtulgan, Ayşegül
dc.contributor.authorÖzbay, Meltem
dc.date.accessioned2019-10-25T08:29:29Z
dc.date.available2019-10-25T08:29:29Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationGülmez, M , Yalçın, D , Kurtulgan, A , Özbay, M . (2019). Türkiye’de Pazarlama Alanında Yazılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 16 (1) , 59-69 .en_US
dc.identifier.issn1304-8392
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1102
dc.description.abstractTeknoloji ile pazarlama anlayışının gelişmesi ve tüketici isteklerinin en uygun şekilde karşılanmasının gerekliliği, pazarlama faaliyetlerine verilen önemi arttırmış, dolayısıyla tüm bunları kapsayacak bir pazarlama araştırması yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Böylelikle pazarlama araştırmaları hem yöneticiler hem de akademisyenlere kullanabilecekleri araçları sunmaktadır. Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) veri tabanında yayınlanan ilk erişime açık tez yılı olan 1981 ve günümüz 2018 yılları arasında, pazarlama alanında yayımlanan erişime açık doktora tezleri, çeşitli parametreler kapsamında değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmede esas olarak pazarlama literatüründe ele alınan konu başlıklarının yıllara göre dağılımını ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca, alana en çok katkı sağlayan üniversite türleri, tezlerin araştırma metodları, veri türleri de ele alınarak bu bağlamda 227 doktora tezi içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgular frekans ve yüzdesel olarak belirtilmiştir.en_US
dc.description.abstractDevelopment of marketing understanding with technology, necessity of meeting consumer demands in the most appropriate way and increased the importance given to marketing activities, consequently required a marketing research to cover all these. Therefore, marketing research provides tools for both managers and academicians. In this study, it was evaluated within the scope of various parameters of the PhD thesis which were published in the field of marketing between 1981 which was the first year of thesis started to be published in YÖKTEZ database and 2018. Consequently, it is aimed to reveal the distribution of the topics covered in the marketing literature. In addition, the types of universities that contributed the most to the field, the research methods of the theses, the types of data were examined and 227 doctoral theses were analyzed with content analysis method. The results obtained from the content analysis are stated as frequency and percentage.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectUlusal Tez Merkezien_US
dc.subjectDoktora Tezlerien_US
dc.titleTürkiye’de pazarlama alanında yazılan doktora tezlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-6436-7221en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-8066-6034en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2352-2341en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryGazete Makalesi - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster