Üniversite öğrencilerinde matematik kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Çağ Üniversitesi örneklemi
Özet
Ülkemizde insanların matematik dersine karşı yarattığı kaygı ve tutum yıllardır tartışılan bir konudur. Bu konu ile ilgili bir çok çalışmaya rastlamaktayız. Bu araştırmanın amacı; yükseköğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin matematik dersine ilişkin matematik kaygılarını ve tutumlarını cinsiyet, bölüm ve anne-baba eğitim durumu, matematik ile ilgili yaşanan olumsuz deneyimlerin olup olmadığı, matematiği sevmiyorsa bu durumun kimden kaynaklandığı gibi değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın evrenini, Çağ Üniversitesi, örneklemini ise İktisadi İdari Bilimler Fakültesi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla matematik tutum ölçeği ve ayrıca matematik dersine yönelik kaygılarını belirlemek için iki boyutlu matematik kaygısı ölçeği 269 birinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Daha sonra, araştırma için belirlenen ölçme araçlarıyla elde edilen veriler SPSS 22,0 programı ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin matematik dersine yönelik kaygı düzeylerinin yüksek olduğu ve olumsuz tutumlar sergiledikleri görülmüştür. Özellikle de bu kaygı düzeylerinin yüksek olmasında ve olumsuz tutumların oluşmasında öğrencilerin eğitim öğretim hayatı boyunca matematik ile ilgili yaşadığı olumsuz deneyimler ile beraber öğretmenlerin matematik derslerindeki öğrenciye yaklaşımı etkili olmuştur. Bu çalışma yükseköğretim düzeyinde eğitim-öğretim gören bireylerin matematik dersine yönelik kaygı ve tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemiştir. Bu değişkenler göz önünde bulundurularak benzer çalışma, çalışma hayatında olan yetişkinler üzerinde de uygulanabilir. In our country, people's anxiety and attitude towards mathematics lesson have been discussed for years. We also have been involved in many studies on this subject. The aim of the study was to examine the mathematics anxiety and attitudes of the students studying at the tertiary level in terms of gender, department and parental education status, whether there were negative experiences related to mathematics or not, if they did not like mathematics. In the 2017-2018 academic year, an investigation was made on the attitudes and anxities of the first year students of Çağ University, Faculty of Economics and Administrative Sciences towards mathematics lesson. In order to determine the attitudes of the students towards the mathematics lesson, mathematics scale was used on 269 first grade students to determine the students' attitudes towards mathematics and also the two dimensional math anxiety scale. Then, the data obtained by the measurement tools determined for the research were analyzed with SPSS 22.0 program. As a result of the analyzes, it was observed that students had a high level of anxiety and showed negative attitudes towards mathematics lesson. Particularly, the negative experiences experienced by students during the education period and the approach of the teachers in the mathematics lessons were effective in the formation of negative attitudes. This study examined the anxiety and attitudes of mathematics students at higher education level in terms of different variables. Considering these variables again, the same study can be applied to adults in working life.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]