Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Abdullah
dc.contributor.authorAktaş, Mert
dc.date.accessioned02.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-02T19:36:30Z
dc.date.available02.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-02T19:36:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-099X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/103
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yöneticilerin kültürel değerleri ve tercih ettikleri izleyicilik tipi arasındaki ilişki incelemektir. Araştırmada bireycilik, güç mesafesi, belirsizlikten kaçınma, eril değerler ve babacan davranış beklentisi (paternalizm) kültürel değer çerçevesi olarak ele alınmıştır. İzleyici davranışlarında ise Kelley’nin ortaya koyduğu iki boyutlu izleyicilik modeli kullanılmıştır. Boyutlar bağımsız ve eleştirel düşünme ve aktif katılımdır. Araştırmada eril ve bireyci değerler açısından yüksek olan yöneticilerin astlarının daha fazla bağımsız ve eleştirel düşünmesini isteyecekleri, fakat bellisizlikten kaçınma, güç mesafesi ve babacan davranış beklentisi yüksek yöneticiler açısından ise tam tersi olacağı tartışılmıştır. Yine, yöneticilerin eril ve bireyci değerleri arttıkça astlarından aktif ve kendi kendine hareket edebilir olması beklentisinin artacağı fakat belirsizlikten kaçınma, güç mesafesi ve babacan davranış beklentisi değerleri arttıkça yöneticiler astlarının aktif ve kendi kendine hareket edebilir olmasını istememeyecekleri tartışılmıştır. Araştırmada 316 yöneticiden veri toplanmıştır. Araştırmada bireycilik açısından yüksek olan yöneticilerin astlarının daha fazla bağımsız ve eleştirel düşünmesini istemekte olduğu, güç mesafesi ve babacan davranış beklentisi yüksek yöneticilerin ise astlarından bağımsız ve eleştirel olarak düşünmesini istememekte oldukları, yine, yöneticilerin bireyci değerleri arttıkça astlarından aktif ve kendi kendine hareket edebilir olmasını istedikleri fakat belirsizlikten kaçınma ve babacan davranış beklentisi değerleri arttıkça yöneticiler astlarının aktif ve kendi kendine hareket edebilir olmasını istememekte oldukları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the relationship between the cultural values of managers and their preference of followership styles. In this research cultural value dimensions of individualism, power distance, uncertatinity avoidance and masculinity is utilized as cultural values framework. In terms of followership styles Kelley’s two dimensional model of followership style is used. The dimensions of the followership model are the independent critical thinking and activeness. In the theoretical framework it is proposed that, the higher the individualism and masculine values of managers the more they want their followers to be independent critical thinkers and the opposite for uncertatinity avoidance, power distance and paternalism values. Furthermore, it is also discussed that the higher the individualism and masculine values of managers the more they want their followers to be an active engager and the opposite for uncertatinity avoidance, power distance and paternalism values. In this research data is collected from 316 managers. And, it is discovered that the managers who are high on individalism values prefer independent critacal thinkers as followers; conversely the managers who are high on power distance and paternalism do not want from their followers to think critically and independently. In terms of activity of followers, it is founded that the managers who are high on individalism values prefer active followers; conversely the managers who are high on uncertainity avoidance and paternalism do not want from their followers to actively engage and to be proactive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleYöneticilerin kültürel değerleri ve izleyici davranışı tercihlerien_US
dc.title.alternativeCultural values and followership style preferences of managersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Akademik Bakışen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage250en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster