Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorSarcan, Necattin
dc.date.accessioned2019-08-26T08:16:07Z
dc.date.available2019-08-26T08:16:07Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1022
dc.description.abstractGünümüzde, öğrencilerin ana dillerinin yabancı dil sınıflarında kullanılması tartışmasının yabancı dil öğretiminden ortaya çıktığı kabul edilmektedir. Uzun zamandan beri, bu konuda çelişkili görüşler bulunmaktadır. Tek dillilik yaklaşımı, hedef dilin iletişimde tek araç olması gerektiğini öne sürer. Diğer yandan, çift dillilik yaklaşımı, ana dilin uygun bir şekilde kullanılmasının yabancı dil ediniminde önemli bir rol oynayabileceğini savunur. Tüm bu yaklaşımlar göz önünde bulundurulduğunda, öğrencilerin konu hakkındaki görüşleri ne yöndedir? Bu araştırma, yukarıda bahsedilen konuda, Muş Alparslan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü İngilizce Hazırlık Sınıfı öğrencileri açısından problemleri belirlemek ve bunlara çözümler bulmak amacıyla yürütülmüştür. Bu araştırmada, yabancı dil sınıflarında, gerektiğinde, zamanın belli bir kısmının; öğrencilerin anlamadığı sofistike kavramların açıklanması, öğrencilerin belirli sorular sorması, belirli becerilerin pratiğinin yapılması, ana dil ve hedef dil arasındaki belirsizliklerin kaldırılması için kullanılabileceği tartışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractToday, it is admitted that the discussion on using students' first language (L1) in the foreign language classes derive from the teaching of a second language (L2). There have always been contradicting views for a long time. The monolingual approach suggests that the target language should be the unique means of communication, implying that the prohibition of the L1 to be the best way of maximizing L2 acquisition. Meanwhile, the bilingual approach suggests that appropriate use of L1 can play a significant role in successful L2 acquisition. Keeping all these approaches in mind, what do the learners think about the issue? To investigate, this paper is prepared to explore the problem and find solutions for beginner students in Computer Engineering Department English Preparatory Class at Muş Alparslan University. In this paper, it is argued that in the foreign language classrooms as and when requires, certain amount of time can be allocated for the use of mother tongue to enable students ask certain questions, to clarify and verify what the sophisticated concepts in which the students are stuck in L2 and are unable to move further, to practice certain skills, to remove uncertainties between L1 and L2. In various stages of foreign language learning process, the use of native language in the language classrooms may be more appropriate and beneficial if it is controlled and referred when and/ or where necessary.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnadilen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğrenimien_US
dc.subjectTek Dilliliken_US
dc.subjectÇift Dilliliken_US
dc.subjectİngiliz Dilien_US
dc.subjectMother Tongueen_US
dc.subjectForeign Language Learningen_US
dc.subjectMonolingualismen_US
dc.subjectBilingualismen_US
dc.subjectEnglish Languageen_US
dc.titleWhat are the students' perceptions about English language learningen_US
dc.title.alternativeÖğrencilerin İngilizce dili öğrenimi hakkındaki algıları nelerdiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record