Yeni bir ürün için stratejik pazarlama planı hazırlanması ve otomotiv sektörüne uygulanması
Özet
Günümüzde birçok işletme büyüme stratejisini benimseyerek gelişmeyi tercih etmektedirler. Söz konusu bu işletmelerin yönetim kadrosu da özellikle riski doğru hesaplama ve öngörme, karar alma, uygulamanın ve kontrol süreçlerinin etkin şekilde yapılması gibi konularda bilimsel metotları ve teknikleri alabildiğince kullanmaktadırlar. Zira işletmelerin hedefleri sadece kısa süreli yüksek karlılık elde etmek değil, sürdürülebilir ve daima artan bir karlılık trendi sağlamaktır. Bu amaca yönelik faaliyetlerini sürdürürler ve ürünlerini ve/veya hizmetlerini belirlenen koşullar çerçevesinde son kullanıcıyı memnun etmek adına sunmaktadırlar. Son kullanıcıların memnuniyeti odak noktası olduğunda ise pazara, tüketici algı ve tercihlerine yönelik yoğun ve detaylı araştırmalar yapmaktadırlar. Bu araştırmalar sonucunda elde edilen veriler giderek karmaşıklaşan yönetim yapısını iyileştirmek ve şirketin verimini arttırmak için kullanılmaktadır. İşte bu noktada, özellikle stratejik planlamanın daha etkin yapılması, uygulamada daha verimli kullanılması, proseslerin kontrol edilerek planlanan ve uygulanan arasında tespit edilen sapmaların tespit edilmesi kritik başarı faktörü olarak karşımıza çıkmaktadır. Böylece, düzeltici faaliyetleri tekrar planlamaya dâhil ederek ana iş olan kaynakların verimli kullanması sağlanabilmektedir. Yapılan bu çalışmada ''hedef pazar'' ve ''bütçe'' konularının stratejik pazarlama planlaması ve işletmelerin sürdürülebilir karlılık hedeflerine ulaşabilmeleri için önemi, uygulamada nasıl ele alındığı kıyaslamalı şekilde gösterilmektedir. SPP hazırlanmasında, uygulanmasında yapılan yanlışlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar incelenmiştir. In recent years many companies prefer developing with the growth strategy. Since main goal of the companies is not only having high profitability for short terms, but also obtainin sustainable and increasing profitability trend, executives of these companies use scientific methods and techniques to the utmost in areas such as accurate risk estimation, decision making, ensuring efficiency in application and controlling processes. They maintain their business oriented to these goals and provide their products and/or services to satisfy end-customer within the predefined terms. When customer satisfaction is focused on, companies conduct extensive researchs on customer impressions and preferences. Obtained data is used to enhance the management hiearchy which gets more complex every day and improve the overall efficiency of the company. Making the strategic planning and the application more efficient and having better controls on processes minimizes the differences between the plans and the application. Detected differences are re-involved to planning as aberration correction activities, which give rise to better resource utilization. Minimizing aberrations and re-involving those to planning has a strategic importance. In this study, the importance of "target market" and "budget" topics and their applications in strategic marketing plan and sustainable profitability aspects are told with comparisons. Errors in SMP preparation phase and noteworthy issues are discussed.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [188]