Search
Now showing items 1-10 of 12
An investigation of the relationship between test anxiety and test performance of 8th grade students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerin test kaygısı ile test performansı arasındaki herhangi bir ilişkinin olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca, bu çalışmada öğrencilerin sınav kaygılarının azaltılması konusunda onların ...
Z ve Y kuşakları arası sınav kaygısı karşılaştırması: Adana ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu çalışmada, bireylerin akademik başarılarını oldukça önemli düzeyde etkileyen sınav kaygısı düzeylerini Z ve Y kuşakları ile karşılaştırarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, Adana ilinde devlet ve özel ...
Foreign language learning anxiety in preparatory school students contributing factors
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
İngilizce öğrenmenin hayati bir öneme sahip olduğu günümüzde, lise ve üniversite öğrencileri İngilizce öğrenmek ya da İngilizcelerini geliştirmek adına bir çok çalışma içine girmişlerdir. Ancak bu öğrenme sürecinde onları ...
Üniversite okuyan gençlerin dünyaya ilişkin varsayımlarının kaygı ve umutsuzluk düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi uygulaması)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Geleceği şekillendirecek bireyler olarak gençlerin kaygı ve umutsuzluk kaynaklarının bilinmesi, önemli bir konudur. Bu çalışmanın amacı, gençlerin dünyaya ilişkin varsayımlarının kaygı ve umutsuzluk düzeyleri üzerine olan ...
Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde ana-baba tutumu ile sınav kaygısı arasındaki ilişki: Adana ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Eğitim hayatları bakımından sınavlarla dolu bir eğitim-öğretim sistemi içerisinde sınavdan sınava koşuşturan çocuklarımız/gençlerimiz girmek istedikleri okullar için yarış halinde oldukları yaşıtlarıyla yoğun bir çalışma ...
Çok boyutlu öğretmen mağduriyet ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması, öğretmenlerin mağduriyet algılarının ve kaygı düzeylerinin incelenmesi: Karma model çalışma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, Chunyan Yang ve arkadaşları tarafından geliştirilen Çok
Boyutlu Öğretmen Mağduriyet Ölçeği’ni Türkçeye uyarlamak, öğretmenlerin
mağduriyet algılarını ve mağduriyet ile kaygı düzeyleri arasındaki ...
An exploratory study on turkish high school students' anxiety for speaking English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
İngilizce konuşma kaygısı, ikinci dil öğrenim tarihi boyunca yabancı dil öğrencileri arasında görülen bir sorundur. Dahası, bu sorun farklı gruplara ayrılıp, her bir farklı alanda incelenmiştir. Gruplar; öğrencilerin konuşma ...
Üniversite öğrencilerinde matematik kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Çağ Üniversitesi örneklemi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Ülkemizde insanların matematik dersine karşı yarattığı kaygı ve tutum yıllardır tartışılan bir konudur. Bu konu ile ilgili bir çok çalışmaya rastlamaktayız. Bu araştırmanın amacı; yükseköğretim düzeyinde öğrenim gören ...
Erken dönem uyumsuz şemaların sınav kaygısını yordayıcılığının incelenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Erken dönem uyumsuz şemalar bireyin çocukluk ve ergenlik döneminde yaşantıları yoluyla edindiği anı, fiziksel duyum, duygu ve bilişlerden oluşan bireyin benliği ile uyumsuz, zamanla işlevsizleşmiş zihinsel örüntülerdir. ...
Sağlık çalışanı olan ve olmayan bireylerin dental anksiyete düzeylerinin araştırılması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı sağlık çalışanı olan ve olmayan bireylerin dental anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma kapsamında 300 kişiye ulaşılmıştır. Ancak yapılan bu 300 ankette tespit edilen eksiklerden ...