Yazar "Zaimoğlu, Senem" için listeleme
-
Developing a scale for social-emotional foreign language learning in university contexts
Zaimoğlu, Senem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, ... -
Development of a social-emotional foreign language learning scale (SEFLLS) for young adults
Zaimoğlu, Senem; Karakaş, Şehnaz (2021)The social and emotional challenges of adjusting to university are inherently different from those faced by primary and secondary school students. This article describes the development and evaluation of a new instrument ... -
An Investigation of Turkish EFL Teachers’ Perceptions of Professional Identity
Zaimoğlu, Senem; Keskin, Ahmet (2021)Teacher professional identity molds teachers’ interpretation of their roles, educational reforms, changes in curricula, classroom practices, use of methods and techniques, and their relation to other significants in the ... -
An investigatıon of foreign language anxiety and its relation to self-efficacy in oral performance
Zaimoğlu, Senem (2015)Much research stresses the significance of individual differences in foreign language learning (Brown, 2000; Dörnyei, 2005; Ehrman, Leaver & Oxford, 2003; Skehan, 1991). These studies not only try to reveal the effects ... -
A mixed approach towards efl teachers' teaching anxiety
Dişli, Aslı (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten, ana dili İngilizce olmayan ve hizmet içi lise öğretmenlerinin stres düzeylerini araştırmayı hedeflemektedir. Buna ek olarak, bir diğer amaç da cinsiyet, deneyim, ... -
The relationship between foreign language anxiety and decision-making strategies among university students
Zaimoğlu, Senem; Demir, Ayşe Nesil (2021)A growing number of studies have stressed the significance of foreign language anxiety in foreign language learning. However, these studies have generally demonstrated foreign language anxiety to be associated with foreign ... -
Teachers' and students' conceptions of assessment in a university EFL preparatory school context
Zaimoğlu, Senem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, Üniversitenin Hazırlık Okulu Bölümündeki öğretmenlerinin ve öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarını araştırıp belirlemektir.Her bir grup için düzenlenen araştırma gereçleri ...