Yazar "Kahraman, Erol" için listeleme
-
The attitudes of english language teachers towards first and foreign language use in English classes
Kapcı, Muhammed Salih (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)İngilizce derslerinde, öğretmenlerin ana dil ve yabancı dil kullanımına yönelik tutumları uzun süredir tartışma konusu olmuştur ve bu alanda farklı sonuçlar ortaya koyan birçok çalışma yürütülmüştür. Ayrıca bu çalışma ... -
Attitudes towards learning English and English language
Karabulut, Hatice (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik ... -
A case study examining the impact of scaffolding on the summary writing of 6th grade students
Durmaz, Mine (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu alan araştırmasında, yabancı dilde altıncı sınıflara yönelik yazma becerilerinin öğretilmesinde scaffolding stratejileri kullanılması konusu ele alınmıştır. Bu çalışmada yazma becerinin geliştirilmesinde Vygotsky'nin ... -
The effect of listening to spoken reading exercises on pronunciation in English as a foreign language classes for state secondary school students
Tarkan, Davut; Kahraman, Erol (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, ilk olarak İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde telaffuz, dinleme ve sesli okuma hakkında kısa bilgi vermektedir. Aynı zamanda, bu terimler arasındaki ilişki ve İngilizce kelimelerin telaffuzunda yaşanan ... -
The effects of cooperative learning on students' writing performance
Tekeli, Sena (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki ... -
The effects of drama on students' self-confidence and motivation in language learning process
Gören, Yasemin (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Modern eğitim sisteminde, İngilizce öğretiminin en etkili yolları araştırılmaktadır. Motivasyon, özgüven ve dil sınıflarında kullanılan yöntemler birbiriyle yakından ilgilidir. Drama, dil öğrenimini daha etkili bir hale ... -
Error analysis in writings of English language teaching prep students: A study on bilinguals of Kurdish and Turkish majoring in English
Çepni, Gökhan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, Kürtçe ve Türkçe dili konuşan ve İngilizce öğrenen çift dilli öğrencilerin yazılarında hata türlerinin ve kaynaklarını ne olduğu, bu hataların nasıl sınıflandırılacağı ve bu hataların temel sebeplerinin ... -
An investigation of the relationship between test anxiety and test performance of 8th grade students
Tartar, Nazlı (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerin test kaygısı ile test performansı arasındaki herhangi bir ilişkinin olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca, bu çalışmada öğrencilerin sınav kaygılarının azaltılması konusunda onların ... -
An investigation of vocabulary mastery through visual aids and its relationship to the attitudes of seventh grade students
Turhan, Betül (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Genel olarak, öğrenme, dil temelli bir eylemdir ve baskın bir şekilde kelime bilgisine dayanmaktadır. Bütün temel beceri alanlarında öğrenciler zengin bir kelime hazinesine ihtiyaç duyarlar. Kelime öğretiminde ise eğitimciler ... -
Non-compulsory preparatory students' attitudes towards learning English
Tokuç, Caner (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma; Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarını ölçmek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada ayrıca, ... -
Promoting learner autonomy to increase self-efficacy through meta-cognitive strategy for effective writing
Hal, Esra (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Yabancı bir dilde yazma, dil öğrenme süreci ve öğrenme çıktılarını direkt etkileyen bir dizi bireysel farklılıklardan ötürü zordur. Bununla birlikte yazma becerisi dil ögrenmenin en önemli ve en karmaşık süreçlerinden ... -
Promoting speaking strategies in ESP through drama
Saygılı,Haticetül Kübra (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı mesleki ingilizce eğitimi alan Fizyoterapi ve Beslenme Diyetetik bölümü üçüncü sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini incelemek ve tiyatro yöntemi kullanarak bu öğrencilerin konuşma becerilerini ... -
The relationship between English language teachers' critical thinking dispositions levels and their levels of utilizing critical thinking strategies
Şahin, Ahmet; Kahraman, Erol (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında görevli İngilizce öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri düzeyleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik strateji kullanma düzeyleri arasındaki ... -
The relationship between speaking anxiety and the motivation of anatolian high school students in english language classes
Takan, Ahmet (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma,Anadolu Liselerindeki öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısı ile motivasyonları arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Çalışma aynı zamanda motivasyon eğilimleri ile konuşma kaygısı arasındaki ilişkiyi bu liselerdeki ... -
Student and teacher attitudes towardrs the use of the mother tongue in English language classes
Kılavuz, Yılmaz (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Globalleşen dünya ile birlikte yabancı dil eğitimine olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Hiç şüphesiz bu ilgi birçok açıdan önemli bir yere sahip olan ülkemiz için de geçerlidir. Türk eğitim sistemi, tüm öğrencilere en az ... -
A study on foreign language teaching anxiety of non-native speakers
Ünyılmaz, Burcu (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The main objective of this study is to investigate if non-native EFL instructors have foreign language listening and speaking anxiety. At the same time, if there is a relationship between these anxieties and self-efficacy ... -
A study on using videos for vocabulary learning
Köse, Yasemin (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Dil öğrenimine ne kadar erken yaşta başlanırsa o kadar iyi olduğu günümüzde eğitimciler tarafından kabul edilmektedir. Dil öğrenimi pek çok alanı kapsasa da, temel alanın kelime öğrenimi olduğunu söyleyebiliriz. Son ... -
Teaching vocabulary to sixth graders through games
Gülsoy, Hasan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, altıncı sınıflara ingilizce öğretiminde kelime oyunlarının uygulanmasını ve bu yöntemin, öğrencilerin motivasyonlarındaki etkilerini araştırmıştır. İngilizcenin altıncı sınıflara kelime öğretiminde uygulanan ... -
Vocabulary retention: A collocational study
Kayıran, Muhammet Turgay; Kahraman, Erol (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Gençlere İngilizce öğretimi uzun bir süredir eğitimcilerin ve araştırmacıların gündemindedir. Gençlere iyi bir dil öğretimi sağlamak amacıyla öğretim teknikleri üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Bir diğer taraftan ... -
What are the students' perceptions about English language learning
Sarcan, Necattin (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde, öğrencilerin ana dillerinin yabancı dil sınıflarında kullanılması tartışmasının yabancı dil öğretiminden ortaya çıktığı kabul edilmektedir. Uzun zamandan beri, bu konuda çelişkili görüşler bulunmaktadır. Tek ...