Yazar "Gülmez, Murat" için listeleme
-
Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey
The purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish ... -
Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi
The rapid development of technology and effect of globalization make significant changes mandatory in economic structures in parallel of increasing competition. Especially Y and V generations’ people can easily adapt to ... -
Avatar based ınnovation and co-creation processes in virtual worlds
Gülmez, Murat; Özekenci,Emre Kadir (2019)The major objective of this study is to investigate the virtual co creation processes in order to propose an effective way for organizations to attract participants for their projects in virtual worlds. In particular, ... -
C2c e- ticaret uygulamalarında alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörler: Türk ve Alman üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama
Sağtaş, Saadet (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yaygınlaşan internet kullanımı yaşamın her alanında olduğu gibi pazarlama ve ticaret yapısında da köklü değişimlerin gerçekleşmesine neden olmuştur. Geleneksel ticaret anlayışı, internetin ticarete entegre olmuş şekli ... -
A case study on marketing activities of nonprofit organizations in virtual world: Second life - live and learn in kenya "Feed a smile example"
Arı, Gizem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Dijital ve sanal dünyaların gelişimi, ör. Second Life, yeni pazar fırsatları için her türde organizasyona destek sağlamaya devam etmektedir. Kâr amacı gütmeyen pazarın karmaşıklığı ve bu pazarda sınırlı bir destek havuzu ... -
Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study
Children mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight ... -
Determining the factors that affect university students and academicians’ social media usage & gratifications
By the help of rapid developments in technology and new trends in social media platform, consumers’ behavior on digital platform has started to change. Users adopted a wide range of digital technologies into their ... -
The determınants of e-commerce ın turkey and european countrıes: a panel data analysıs
In recent years, electronic commerce has become an important topic in the business environment due to rapid development in science and technology. One of the major developments of the past two decades has been the growth ... -
Duyusal pazarlamada marka parçalamanın marka değeri üzerindeki etkileri Coca-Cola örneği
Atıcı, Mücahit (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Marka değeri, pazarlamada anahtar bir faktördür. Geçmişte, şirketlerin çoğu, markalarını rakiplerinden ayırmak için görsel-işitsel uyarıcı kullanmaktadır. Artık şirketler, beş duyuyu da (tat alma, koku, görme, dokunma ve ... -
Instagram kullanan kadın girişimciler üzerine bir araştırma: Adana ilinde bir uygulama
Bideratan, Gökçe (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Geleneksel toplum hayatından modern toplum hayatına geçilen son yirmi yıllık sürede kadınlarda iş hayatında kendilerine yer bulmaya başlamışlardır.Bununla beraber geleneksel toplumun kadınlara biçtiği rollerin dışına çıkmak ... -
Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma
Son beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her ... -
Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma
Teknolojinin gelişmesi, tüketicilerin satın alma davranışlarında değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Tüketiciler, diğer geleneksel mecraların yanı sıra, internet ve sosyal medya gibi mecralardan da alışveriş yapmaya ... -
İnternetten market alışverişi: Tüketici beklentileri ve market web sitelerinin yapısı üzerine bir araştırma
Demir, İdil Müge (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, tüketicilerin online market alışverişi ile ilgili algılarını ve sanal marketlerin web sitelerinde bulunan özelliklere verdikleri önem derecesini belirlemeyi amaçlamıştır. Tüketicilerden elde edilen veriler ... -
İşletme eğitiminde sanal dünya uygulamalarının öğrenci motivasyonu üzerine etkisi; "Second life" örneği
Çetin, Özge (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknoloji, tarihi gelişimi boyunca birçok alanda yenilikler getirmiştir. Bu alanlardan birisi de eğitimdir. Eğitim teknolojisi kavramının, eğitimde araç gereç kullanımı olarak tanımlandığı yıllar geride kalmıştır. Artık ... -
Second life sanal yaşam dünyasında girişimcilik: Avapreneurship (Avatar Girişimcilik)
Sağtaş, Saadet (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Girişimcilik, yeterli emek ve zaman ayırıp, mali, fiziksel ve sosyal riskleri göze alarak, parasal ödüller, kişisel tatmin ve bağımsızlık elde ederek yeni bir değer yaratma süreci olarak görülmektedir. Girişimcilik konusu ... -
Tüketiciden Tüketiciye (C2C) E-Ticaret Uygulamalarında Alıcı ve Satıcıların Etik Karar Alma Sürecini Belirleyen Faktörler: Türk ve Alman Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama
Sağtaş, Saadet; Gülmez, Murat (2019)E-ticaret uygulamaları, tüketicilere ve üreticilere sağlamış olduğu sayısız fırsatlar ile toplam ticaret hacminin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak e-ticaret uygulamalarının tamamen web tabanlı ağlar aracılığı ile ... -
Üniversite Öğrencilerinin Gönüllülük Davranışları ve Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma: Çağ Üniversitesi Örneği
Gülmez, Murat (2019)Farklı kişisel motivasyonlarla gerçekleştirilen gönüllülük faaliyetleri, toplumsal yapının güçlendirilmesinde ve gelişmesinde önemli bir yere sahiptir. Üniversite öğrencileri, hem dünyada hem de Türkiye’de gönüllülük ... -
Yeşil satın alma davranışını etkileyen faktörler: Mersin ili pvc kapı pencere ve granit malzemeleri üzerine bir uygulama
Bakar, Burak; Gülmez, Murat (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Çevre, insan ve doğal yaşam unsurlarına bağlı etkileşim içindedir. Denge durumunu bozan insan faktörüne karşılık verdiğini doğal felaketlerle alan doğal çevre vardır. İnsan dışındaki canlılar ise doğal çevrenin bir zincirini ...