Yazar "Şahinkarakaş, Şehnaz" için listeleme
-
An action research on e-mentoring: A supplemental tool for professional development of EFL teachers working at MNE schools
Çetin, Muzaffer (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı okullarında görev yapan sekiz İngilizce öğretmeninin üzerinde yapılan bir online e-mentorluk eylem araştırma projesinde elde edilen bulguları rapor etmektedir. Çalışma e-mentorluk ... -
An analysis of blended learning activities for learning management systems (LMSs) in efl course books
Aran, Erhan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, Pearson Education tarafından basılmış olan Choices Intermediate ve Oxford University Publishing tarafından basılmış olan Aim High Level 3 kitapları gibi yabancı dil İngilizceyi öğreten ders kitaplarının ... -
An analysis of the final speaking exam at an English preparatory school in Turkey
Yıldız, Özlem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bir dil becerisi olarak konuşma, her zaman yabancı dil eğitimcileri ve öğrenenleri için önemli bir yere sahiptir. Bunun sebebi belki de bir yabancı dili konuşmadaki başarının o yabancı dildeki genel başarı için bir gösterge ... -
The application of e-portfolio in speaking assessment and its contributions to students' attitudes towards speaking
Yastıbaş, Ahmet Erdost (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Elektronik portfolyo yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde özellikle yazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Elektronik portfolyo, öğrencilerin kendi oluşturdukları ürünleri ... -
The attitudes of elt instructors toward blended learning at Zirve University
Sazak, Mustafa Kemal (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, Zirve Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda görev yapan İngilizce okutmanlarının harmanlanmış öğrenime bakış açısını ölçmek, ve bir öğrenme yönetim sistemi olan Schoology'nin harmanlanmış öğrenim ... -
Automated essay scoring system: A reliability study
Doğan, Ali (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)New materials have continuously been added to the assessment instruments in ELT day by day. The question of whether writing assessment in ELT can be done via e-raters was first addressed in 1996, and this system, which is ... -
Candidate academicians' attitudes towards foreign language examination
Demirogları, Gürcan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Yabancı Dil Sınavı, bir yüksek lisans veya doktora programına kabul edilmeyi hadefleyen ve Tıp alanında uzmanlaşmak için TUS'u (Tıpta Uzmanlaşma Sınavı) geçmeye çalışan pratisyen doktorlar tarafından alınan bir sınavdır. ... -
A case study of factors which affect eleventh-grade students' ability to speak english in a foreign language classroom
Erten, Adnan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı 11. Sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerinde İngilizce konuşurken yaşadıkları problemleri incelemektir. Öğrencilerin İngilizce derslerinde İngilizce konuşurken yaşadıkları problemleri ölçmek için on ... -
A case study of the reasons for anxiety and its reduction in english as a foreign language classroom
Uğraş, Ayşe Tuğba (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma endişenin dil öğreniminde nasıl ortaya çıktığını ve olası sebeplerini inceleyerek edebiyata katkıda bulunmuştur. Bu çalışma, öğretmenlerin, yabancı dil derslerinde konuşma endişesi yaşayan öğrencileri detaylı ... -
A case study on the effect of video on the motivation of high school students in english language classes
Saraçoğlu, Ali (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma eğitimsel kısa altyazılı videoların ve video öncesi, esnasındaki ve sonrasındaki çalışmalarla birlikte bir Anadolu lisesinin birinci sınıfındaki öğrencilerin dil öğrenme sürecine motivasyon anlamında bir etkisinin ... -
A case study: factors affecting EFL self-concept formation regarding the role of social comparison
Çomak, Hatun (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu örnek vaka çalışması, 10. sınıf bir lise öğrencisinin yabancı dil olarak İngilizce benlik kavramının oluşumunu etkileyen faktörleri ve sosyal karşılaştırmaların İngilizce benlik kavramının oluşumundaki rolünü araştırmak ... -
A case study: Gamification and its effect on motivation of learners of English
Polat, Yusuf (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma oyunlaştırma yönteminin öğrencilerin genel dil motivasyonlarına etkide bulunup bulunmayacağını ve bu yönteme karşı öğrencilerin tutumlarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Yabancı Diller ... -
A case study: Vocabulary portfolio implementation in young learners classes
Başekim, Özlem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada çocukların İngilizce öğrenimine katkılarını araştırmak için kelime portfolyosu uygulandı. Bu bağlamda, vaka çalışması yöntemiyle çalışma Niğde'de bir 5. sınıfa uygulandı. Çalışma 2014-2015 Eğitim – Öğretim ... -
The contributions of using key-pal as A communication tool for english as A foreign language secondary school students
Varışlı, Büşra (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma bir klavye arkadaşına sahip olmanın bir Türk ortaokulunda 7. Sınıf öğrenciler için İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme sürecindeki katkılarının ne olduğunu bulmak için yapılmıştır. On ortaokul öğrencisinin ... -
Creating a dialogic space in an efl classroom environment
Altaş, Betül (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışma, Mikhail Bakhtin'in diyalog kuramını, dil öğrenimi ve öğretiminde yabancı dili İngilizce olan bir dil sınıfı bağlamı içersinde gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu alanda akademik araştırma yapan bilim insanları, ... -
Developing a scale for social-emotional foreign language learning in university contexts
Zaimoğlu, Senem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, ... -
Developing an effective learning environment in an EFL classroom
Konkur, Besime Gaye (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara ... -
Developing the reading skill objectives in accordance with Common European Framework
Erol, Alper Yasin (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, Avrupa Konseyi?nin dil eğitiminin standart bir düzeyde sürdürülebilmesi için yayımlamış olduğu Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) kapsamında yapılmıştır. AODR, Avrupa Birliği?ne üye ... -
The dynamic development of student immunity in language learning
Gürsoy, Semiha (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bir çok yabancı dil öğrencisi öğrenme motivasyon ve isteklerini etkileyebilecek sayısız negatif etkene rağmen dil öğrenmeye devam edebilmek için uğraşmaktadırlar. Bu öğrencilerin bir kısmı, bu engelleri kendi öz motivasyonları ... -
The effect of metaphoric awareness on reading comprehension in an esp context
Berber, Cumhur (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma mecaz farkındalığının okuma ve anlamadaki faydalarını incelemeyi ve öğrencilerin mecaz farkındalığının ve ekonomik bağlamdaki uygulamaların faydaları ile ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlar. Çalışma ...